اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

پایگاه اینترنتی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی

پایگاه اینترنتی دفتر آیت الله صافی گلپایگانی


حضرت آیت اللّه العظمى آقاى حاج شیخ لطف‏اللّه صافى(مد ظله العالى)، فقیه، اسلام شناس و اندیشمند بزرگ معاصر، در سال 1337 هـ.ق، در شهر گلپایگان، قدم به صحنه هستى نهاد.

پدر او عالم عارف، مرحوم آیت اللّه آخوند ملا محمّد جواد صافى، (متولد 1287 هـ.ق) بود که علاوه بر تخصّص، تحقیق، تألیف و تدریس در گرایش‏‏هاى مختلف علوم اسلامى مانند فقه، اصول، کلام، اخلاق، حدیث و ... 



در زمینه هنرهاى ارزشمندى چون شعر و خوشنویسى نیز سرآمد بود. زهد، تقوى، عشق به ولایت و فضیلت‏هاى علمى اخلاقى آن بزرگ مرد، از یک سو و مواضع قدرتمندانه او در سنگر امر به معروف و نهى از منکر و جبهه گیرى‏هاى صریحش در برابر افکار انحرافى، غیرمتدیّنان، ظالمان و جابران آن روزگار از سویى دیگر، هر قدر که مردم گلپایگان را شیفته و مطیع محض او مى‏نمود، هیأت حاکمه، خوانین و زورگویان را در برابرش شکننده‏تر مى‏کرد؛ چنان که آنها همیشه او را سدّ راه اعمال خلاف شرع و بدعت‏گذارى‏هاى خود دیده و تا زنده بود از غیرت دینى و خشم الهى او مى‏ترسیدند.

آفتاب عمر آن عالم جلیل القدر در افق عصر 27 رجب سال 1378 هـ.ق، مصادف با شب شهادت حضرت امام موسى کاظم، علیه السلام، غروب کرد.

مادر او بانوى فاضله، شاعره و عاشق اهل بیت، علیهم ‏السّلام، فاطمه خانم، دختر حضرت آیت اللّه آخوند ملا محمّد على، بود.

از ویژگى‏هاى بزرگ معنوى، اخلاقى، که در وجود آن مرحومه، متبلور بود، مى‏توان به تعبد، اخلاص، تقوى، معرفت به حضرت حق، شجاعت، صراحت لهجه، شوهر دارى کم‏نظیر و اهتمام در تربیت کودکان، راز و نیاز خاشعانه و ذکر و دعا و نماز شب اشاره کرد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد