اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

حافظ ایمانی: پس از سرودن برای اهل بیت احساس می کنم . ..

 

حافظ ایمانی: پس از سرودن برای اهل بیت احساس می کنم . . .




حافظ ایمانی، گفت: سرودن و نوشتن برای اهل بیت(ع) بیش از هر عامل بیرونی یک انگیزه درونی را می طلبد.

حافظ ایمانی شاعر اهل بیت، در گفتگو با ستاد خبری همایش روایت شیدایی با بیان این مطلب گفت: سرودن و نوشتن برای اهل بیت بیش از هر چیز و عامل بیرونی یک انگیزه درونی را می طلبد، زیرا در ادامه این کار گاهی چنان دچار آرامش می شوم که احساس می کنم، به زیارت عتبات نایل شدم.

ایمانی افزود: سرایش برای اهل بیت یک نوع ادای دین به این خاندان بزرگ است.

وی تصریح کرد: بیشتر اشعارم را به دلیل اینکه هم قوالی می کنم و هم از دف برای بهتر جلوه دادن اشعارم استفاده می کنم از ساختاری موسیقیایی برخوردار است و وجه موسیقیایی آن غالب است.

این شاعر اهل بیت خاطر نشان کرد: اغلب این اشعار را در اعیاد، جشن های میلاد و شیوه دیگری با عنوان مرثیه عرفانی اجرا می کنم.

وی تصریح کرد: ما در بوشهر آیینی به نام شروه خوانی داریم، آیینی که به صورت موسیقیایی مخصوص به عزاداری می پردازد، از آنجایی که که دف از سابقه عرفانی در ذکر الله و اهل بیت دارد، در مرثیه خوانی عرفانی مورد استفاده قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد