اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

طاهری: خانه مداحان به دنبال گردهم آوردن همه مداحان

 

طاهری: خانه مداحان به دنبال گردهم آوردن همه مداحان. . .




رئیس خانه مداحان گفت: خانه مداحان با هدف جذب همه مداحان، به دنبال گردهم آوردن مداحان پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر و برقراری امکان هم اندیشی آن هاست.

محسن طاهری، مداح و رئیس خانه مداحان، در حاشیه همایش روایت شیدایی و در گفت و گو با ستاد خبری این همایش با اشاره به شکل گیری خانه مداحان طی هشت ماه گذشته گفت: ساماندهی و حمایت از مداحان از اهداف شکل گیری این مجموعه فرهنگی است.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از مداحان تحت پوشش تأمین اجتماعی نبودند و حتی مداحی به عنوان شغل و حرفه مداحان پذیرفته شده نبود، اما با آغاز فعالیت خانه مداحان ۴هزار نفر از مداحان شناسایی شده اند که تاکنون ۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بقیه در نوبت هستند.

رئیس خانه مداحان هم چنین، آموزش تخصصی مداحی را از دیگر فعالیت های این مجموعه برشمرد و افزود: به زودی کلاس های آموزش مداحی نوآموزان در خانه مداحان برگزار می شود.

محسن طاهری در بخش دیگری از سخنان خود به نگرش های موجود در فضای مداحی کشور اشاره کرد و گفت: از نگرش های موجود در فضای مداحی، نگرش فقهی است که به حفظ چارچوب های اصیل معتقد است.

وی افزود: خانه مداحان در کنار این نگرش، به دنبال گردهم آوردن همه برادران مداح، از پیشکسوت و جوان در کنار یکدیگر و ایجاد هم اندیشی در میان آن هاست.

رئیس خانه مداحان هم چنین درباره آزردگی خاطر پیشکسوتان عرصه مداحی از وضعیت موجود مداحی، اشعار و آهنگهای جدید نیز گفت: ممکن است سبک یک مداح جوان به ذائقه پیشکسوتان خوش نیاید اما باید توجه داشت که با اتحاد در خانه مداحان می توان نگرش ها را به هم نزدیک کرد؛ چرا که همه ما برای امام حسین (ع) مداحی می کنیم و هیچ کس هدف سوئی ندارد.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: سیاست ما در خانه مداحان، تا آن جا که امکان دارد جذب همه مداحان است. البته اگر مداحی پا را فراتر از چارچوب های دینی بگذارد که موجب هتک حرمت ائمه معصومین شود، با او رخورد می کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد