اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

اهل بیت

وصیت نامه امیر المومنین علی(ع)

وصیت نامه امیر المومنین علی(ع)






کتاب « وصیت نامه امیر المومنین علی(ع)» شرحی کوتاه بر نامه 47 نهج البلاغه به قلم امیرحسین علیقلی از سوی انتشارات نقش اندیشه با همکاری شرکت پیشتازان فن آور سعید منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی انتشارات نقش اندیشه، نویسنده در دیباچه کتاب حساس ترین و پرنقش ترین سخنان بزرگان و خردمندان را در هنگام مرگشان می داند و می افزاید: این افراد بهترین تجربه ها و یافته های دوران حیات خویش را مکتوب می کنند تا درس زندگی برای آیندگان باشد.

علیقلی در ادامه آورده است: حضرت امیرالمومنین(ع) در طول حیات مبارک خویش بارها و بارها توصیه ها و سفارش های گرانقدری فرمودند و نکات مهم و حیاتی را مطرح کردند اما هنگامی که مورد ضربت شقی ترین افراد قرار گرفت و در بستر شهادت افتاد به نکاتی اشاره کرد که اهمیت خاصی دارد و همگان را به انجام این امور توصیه فرمودند.

در بخش دیگری از این کتاب با عنوان یتیمان را گرامی بدارید به نقل امیرالمومنین علی(ع)آورده شده است:«شما را به خدا ، شما را به خدا درباره یتیمان! همانا حقوق آنان را فراموش نکنید؛ مبادا که گرسنه بمانند و در جمع و جامعه شما تباه شوند و از بین بروند».

«وصیت نامه امیر المومنین علی(ع)» با 34 عنوان دربردارنده مطالب مختلفی چون ماجرای شهادت امیر المومنین علی(ع)، ماجرای قطام، دل به دنیا ندهید،نماز ستون دین است،شهادت به توحید و رسالت و... است.

انتشارات نقش اندیشه این گتاب را در قطع رقعی در 112 صفحه شمارگان 3 هزار نسخه و به قیمت 2 هزار تومان منتشر کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد